Sökordsplaneraren Google är ett verktyg inne i Google ads där du kan få fram sökordsförslag & sökvolymer på utvalda sökord/sökfraser såsom du hittar den här!
Googles sökordsplanerare hjälper dig inte bara för Google annonserna utan även bra när du vill se över din SEO sålunda för att kunna använda sökordsplaneraren så måste du ha ett Google Ads konto så börja med att skapa det. Om det är så att du bara vill ta reda på sökvolymer och kanske se hur din hemsida ligger till på Google så använd testet nedan så tar vi fram det åt dig.
Har du redan har ett Google Ads konto eller just skapat ett kan du navigera till verktyget genom att klicka på Verktyg och inställningar > Sökordsplaneraren:
Sedan har du 2 val:
Du kan välja anntingen ett sökord eller fler (upp till 10 st) Eller så lägger du in din hemsideadress (www.dinhemsida.se) så hittar förhoppningsvis Google dina nyckelord. Sedan trycker du på Hämta resultat. Nu kommer du se sökorden du satte in och förslag på nya sökord. Till höger på sidan kommer du även att se sökvolym för sökorden och snittpris (CPC) vad det kostar att annonsera.
När man pratar om sökord så har du kanske hört benämningar som huvudnyckelord och long tail precis som skillnaden är att huvudnyckelord är ex klänning medans kort röd klänning är long tail. Alltså det är bra att arbeta med både och.
Huvudnyckelord:
Long tail (längre sökfraser)
Long tail (längre sökfraser) brukar vara mer ”spott on” & relevanta medans huvudnyckelord är ofta lite för brett.
Industrivägen 19
171 48 Solna
Stockholm
08-12 89 60 95
Kungsportsavenyen 21
411 36
Göteborg
031-3207088
556961-6427
Integritetspolicy
08-12 89 60 95
info@hjalmarcompany.se
Copyright © Hjalmar & Co 2023 | SITEMAP