Hjalmar & Companys Seo Guide

Seo Guide från Hjalmar & Company

  1. Förstå din målgrupp och sökord:

Identifiera vilka sökord din målgrupp använder när de söker efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Använd verktyg som Google Keyword Planner eller andra SEO-verktyg för att hitta relevanta sökord.

 

  1. Optimera sidans titel och meta-beskrivning:

Din sidas titel (Title tag) och meta-beskrivning (Meta description) är de första elementen som syns i sökresultaten. Använd relevanta sökord och skapa lockande och informativa beskrivningar som lockar användare att klicka på din länk.

 

  1. Skapa högkvalitativt och relevant innehåll:

Skapa unikt, engagerande och relevant innehåll som svarar på användarnas frågor och behov. Inkludera dina målsökord naturligt i innehållet.

 

  1. Optimera URL-strukturen:

Håll dina URL:er korta, beskrivande och enkla att läsa. Inkludera viktiga sökord om möjligt och undvik kryptiska tecken eller siffror.

 

  1. Använd sökordsrik rubriker och stycken:

Dela upp ditt innehåll i tydliga rubriker (H1, H2, H3 osv.) och använd sökordsrika rubriktexter för att strukturera innehållet och underlätta för både användare och sökmotorer att förstå ämnet.

 

  1. Optimera bilder och multimedia:

Ge dina bilder och multimediafiler beskrivande filnamn och alternativa texter (alt-text) som innehåller relevanta sökord. Detta hjälper till att förbättra tillgängligheten och gör det möjligt för sökmotorer att förstå innehållet.

 

  1. Bygg länkar:

Skapa och bygg länkar till din webbplats från relevanta och auktoritära källor. Detta kan inkludera gästbloggning, samarbete med influensers och delning av värdefullt innehåll som andra vill länka till.

 

  1. Optimera för mobilanvändare:

Se till att din webbplats är responsiv och anpassad för mobilanvändare. Sökmotorer prioriterar mobilanpassade webbplatser i sina resultat.

 

  1. Förbättra webbplatsens laddningstid:

En snabb laddningstid är viktig för både användarupplevelsen och sökmotorernas bedömning av din webbplats. Optimera bilder, minifiera kod och använd cachning för att förbättra prestandan.

 

  1. Följ och analysera resultat:

Använd verktyg som Google Analytics och Google Search Console för att övervaka din webbplats prestanda. Identifiera vilka sökord som genererar trafik, varifrån besökare kommer, och hur de interagerar med din webbplats. Använd insikterna för att göra nödvändiga justeringar och förbättringar.

 

Kom ihåg att SEO är en långsiktig process och det kan ta tid innan du ser betydande resultat. Ständig övervakning och finjustering är nyckeln till framgång inom SEO.

Vår ”gör det själv guide” riktar sig till dig som önskar skapa och förbättra din webbplats för att uppnå höga placeringar på sökmotorer som Google och andra liknande plattformar.

SEO, eller sökmotoroptimering, har bevisats vara en av de mest framgångsrika strategierna för internetmarknadsföring genom tiderna. Det finns exempel där företag har fördubblat sin intäkt efter att ha genomfört en SEO-kampanj.

Denna manual riktar sig till dig som önskar konstruera och förbättra din webbplats med syftet att uppnå en framträdande placering på Google och andra sökmotorer.

SEO (Search Engine Optimization), eller sökmotoroptimering, har etablerat sig som en av de mest framgångsrika metoderna för internetmarknadsföring genom tiderna. Det finns exemplar där företag har uppnått en fördubbling av sin omsättning efter att ha genomfört en SEO-strategi.

 

Fasta pris på våra Seo paket

Sökmotoroptimering

Small

Sökmotoroptimering innefattar löpande on-page optimering  och off-page optimering där vi idag jobbar med 3000st bloggare runt om i  Sverige.

Detta paket passar det företaget som vill fånga upp kunder på sin lokala marknad och har få tjänster/produkter.

Medium

Sökmotoroptimering innefattar löpande on-page optimering  och off-page optimering där vi idag jobbar med 3000st bloggare runt om i  Sverige.

Detta paket passar det företaget som jobbar på en mer regional marknad eller lokal marknad och har ett bredare utbud av tjänster. 

Large

Sökmotoroptimering innefattar löpande on-page optimering  och off-page optimering där vi idag jobbar med 3000st bloggare runt om i  Sverige.

Denna lösning är för er som har jobbar nationellt över Sverige eller jobbar regionalt och har många olika tjänster eller produkter 

Ads

Google Ads

Om du inte redan har ett Google Ads konto så sätter vi upp ett till dig. Du bestämmer månadsbudet. Hos oss får ni komplett team av Google certifierade experter.

Startavgift 2.500:-

(engångs kostnad om du inte redan har ett konto)

från 2.000:- /månaden

Beroende på hur många produkter/tjänster du har

Google Shopping

Google Shopping är ett effektivt sätt att annonsera direkt i Googles sökresultat med produktbild, pris och erbjudande. Ett måste för alla e-handlare! För att komma igång med Google Shopping behöver ni registrera ett konto i Google Merchant Center. Sedan länkar vi ihop ditt Google Merchant Center- och Google Ads-konto för att kunna skapa din första Shopping kampanj. Du bestämmer månadsbudet, som du betalar direkt till Google.

Hos oss får ni komplett team av Google certifierade experter.

Startavgift 3.500:- 

(engångs kostnad om du inte redan har ett konto)

från 4.000:- /månaden

Beroende på hur många produkter/tjänster du har

Sociala Ads

Facebook
Instagram
LinkedIn

Annonsering i sociala kanaler så som Facebook, Instagram & LinkedIn är ett smart verktyg för att skapa en växande marknad men också för att öka medvetenheten om ert varumärke.


    Jag vill veta mer!
    close slider